Egy másik hitelminősítő, a Moody's is jelezte, hogy ronthatja a Boeing adósi besorolását, ha a 737 MAX repülőgépek a jövő év elejéig a földön maradnak. A Boeing mintegy 6,5 milliárd dollár extra kiadással számol a 737 MAX repülési tilalmával kapcsolatban.
Március végén a Boeing teljes adóssága 14,7 milliárd dollár volt. A Fitch számításai szerint a konszolidált adósság az idei év végére mintegy 10 milliárd dollárral, közel 24 milliárd dollárra ugrik.
A Boeing előrejelzése szerint a 737 MAX-ok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan.
A MAX-okat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével.
A Boeing szerdán hozza nyilvánosságra első féléves pénzügyi jelentését.