A Szövetségi Légiügyi Hivatal azután kezdte górcső alá venni a Boeinget, hogy az Alaska Airlines 737 Max 9-es járatán januárban egy ajtópanel leszakadt. Az ellenőrzés során megállapították, hogy
a 89 elvégzett vizsgálatból ugyan 56 esetben a Boeing megfelelt, de 33 esetben nem.
A repülőgép törzsét gyártó Spirit AeuroSystems-re kiterjedt vizsgálatok során 13 termékellenőrzést is végeztek, melyből csak 6 ért véget megfelelő eredménnyel, hét esetben pedig megbukott a gyártó.
A CNBC azt írja, hogy a vizsgálatról szóló dokumentumok alapján a Spirit egyik szerelője egy szállodai kulcskártyát használt az ajtótömítés ellenőrzésére. Egy másik esetben az ellenőrök állítólag azt észlelték, hogy a szerelők folyékony szappant kentek az ajtótömítésre, hogy a szerelési folyamat során azt használják kenőanyagként.
A gyártó szóvivője azt mondta, felülvizsgálják az azonosított hibákat, korrekciós intézkedés céljából.
A Légiügyi Hivatal február végén 90 napot adott a Boeingnek, hogy kidolgozzon egy tervet a minőségellenőrzés javításának céljából. Ezzel együtt a szakértői testület a jelentésében azt írja, hogy a vállalaton belül szakadék van a felsővezetés és az alkalmazottak között.
A testület jelentését a kongresszus írta elő azután, hogy 2018-ban és 2019-ban két Boeing 737 Max repülőgép is lezuhant és 346 ember életét vesztette.
A Légiügyi Hivatal mellett a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal is vizsgálja, hogy mi okozta az incidenst az Alaska Airlines gépén, az Igazságügyi Minisztérium pedig állítólag büntetőjogi eljárást is indított a társaság ellen.