A Daimler AG kompakt típusainak gyökeres megújítására készül, a B osztályos autókba olyan technikai elemek kerülnek, amelyeket eddig csak az nagyobb, drágább típusokba építettek be - írja a Bloomberg. Ezzel akarják azt az érzést nyújtani a kisebb Merciket vásárló autósoknak, hogy az elérhető legjobbat kapják a német márkától. A Mercedes 800 millió euróból építi kecskeméti gyárát és további 600 milliót fordít egy németországi üzeme korszerűsítésére. Ezek célja a B osztályú és más kompakt autók előállításának felpörgetése. A cég tervei szerint 2015-re 1,5 millió Mercedest fognak eladni az idei 1,3 millió után.
A Mercedes-vásárlók átlagéletkora az USA-ban 54 év, ami négy évvel több, mint a BMW-ügyfeleié és hattal magasabb az Audit választó autósok átlagéletkoránál - derül ki a Strategic Vision piackutató cég adataiból. Az autógyártók egyik fontos stratégiai célja ugyanakkor, hogy megnyerjék maguknak a fiatalabb vevőket, akikben reményeik szerint márkahűséget alakíthatnak ki további autóvásárlásaik előtt. Az újratervezett B osztályú autóban radar vezérelte ütközésmegelőző rendszer, illetve fedélzeti internet-hozzáférés is lesz és megkapja a C osztály erősebb motorját.
A típus indulóára jelenleg 24,3 ezer euró, szemben a BMW 1-es 22 ezer és az Audi A3-as 21 ezer eurós árával. Ugyanakkor a Mercedes árbevételre eső EBIT aránya 9,3 százalék, miközben az Audié 10,6, a BMW-jé 11,9 százalék. A vállalatot súlyos csapásként érte, amikor az 1997-ben bemutatkozó A osztályú kisautója megbukott (felborult) az úgynevezett jávorszarvasteszten - egy éles jobb és bal kanyar gyorsan egymás után -, az elektronika fejlesztésével, ugyan megoldották a gondot, de a bukás imázsa ráégett a cég kisautóira. Tavaly A és B osztályú autók adták az értékesített 1,18 millió Mercedes 19 százalékát, szemben a 2009-es 23 százalékos aránnyal.