Megerősíti magyar leányvállalatát, a GIRO Bankkártya Zrt.-t (GBC) a pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó olasz SIA csoport, így budapesti központjukból irányítják majd közép-kelet-európai terjeszkedésüket - mondta Massimo Arrighetti, az SIA csoport vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón, ahol egyben azt is bejelentette, hogy a GBC mostantól "SIA Central Europe" (SIA Közép-Európa) néven működik tovább Budapesten.

A GBC Zrt. 1992-ben alakult a magyarországi bankkártya-kibocsátás és -elfogadás, valamint a tranzakciós forgalom elszámolását biztosító számítástechnikai rendszerek kiépítésére és működtetésére, és 2007 óta van a SIA csoport tulajdonában.

Massimo Arrighetti elmondta: új, hároméves stratégiájuk szerint a magyar piac mellett további 11 országra - Ausztriára, Romániára, Szlovákiára, Csehországra, Szlovéniára, Bosznia-Hercegovinára, Szerbiára, Montenegróra, Albániára, Horvátországra és Macedóniára - koncentrálja majd üzleti tevékenységeit a budapesti központ.

A vezérigazgató elmondta: a terjeszkedés során különös hangsúlyt fektetnek a pénzintézeteket és vállalatokat megcélzó innovatív és versenyképes technológiai megoldásokra.

A most bejelentett új stratégia keretében a magyarországi cég lesz a SIA csoport közép-európai kompetencia központja az ATM, valamint a POS terminálmenedzsment és tranzakció kezelés területén.

Massimo Arrighetti hangsúlyozta: Közép-Európa fontos stratégiai célcsoport a SIA csoport számára, mivel az adatok szerint 2010 és 2013 között 10 százalékos, az euró zónáét meghaladó növekedés várható a kártyás tranzakciókban.

A GBC tavaly 1,9 millió eurós működési eredménnyel, egy 1,7 millió eurós nettó nyereséggel zárta az évet. A vállalat 50 alkalmazottal rendelkezik Magyarországon, és több mint 60 ügyfélből álló portfóliója van. 2010-ben 105 millió tranzakciót - az összes csaknem egyharmadát - bonyolították le. Ez az előző évi teljesítményhez képest 7 százalékpontos növekedést jelent.

A SIA Central Europe jelenleg körülbelül 20 százalékos részesedéssel rendelkezik az ATM menedzsment területén (1626 ATM), és közel 30 százalékos piacot fed le a POS terminál menedzsment területén (18 533 POS).