A korábbi tervekhez képest újabb gépet állít forgalomba budapesti bázisán a Wizz Air és tíz újabb városba indít járatokat a Malaga (Spanyolország), Bukarest és Kolozsvár (Románia),Varsó (Lengyelország), Szófia (Bulgária), Larnaka (Ciprus) illetve Heraklion, Zakynthos, Rodosz, és Thesszaloniki (Görögország).
Ezzel az új géppel és a múlt héten bejelentett kapacitás-bővítéssel a Wizz Air egymillió új utasforgalmat generál. Ezzel 33 háromra nő az elérhető városok száma - jelentette be Váradi József, a cég vezérigazgatója egy keddi sajtótájékoztatón. Ezzel a jelenlegi 67-ről 148-ra nő a járatok száma. Ezek közül a bukaresti márciusban indul, a többi áprilisban illetve júniusban. Az említtet útvonalakon való közlekedésükhöz minden engedély a rendelkezésükre áll - hangsúlyozta a cégvezető.
Pénteken , a Malév leállásának napján még csak azt jelentette be a diszkont légitársaság, hogy bukaresti járatot indít, illetve, hogy a Malév leállása miatt is növekedhet idei utasuk számuk, mégpedig a tavalyi 1,4 millió után két millióra, ma azonban már úgy látják, hogy ez elérheti a 2,3 millió utast is, ami már megközelíti a Malév éves utasszámát.
Váradi szerint a Wizz Airnek, amely a budapesti 1-es terminál legnagyobb üzemelője, nincs oka feltételezni, hogy nem onnan kellene repülnie a későbbikekben.
A budapesti növekedés részeként a Wizz Air száz új munkahelyet teremt Magyarországon, ezzel 400-ra növelve a helyi munkatársak számát. További 2000 munkahelyet pedig közvetve hoz létre a működését kiszolgáló iparágakban.
Váradi azt is elmondta, hogy utaskísérőket és pilótákat is, utóbbiak közül 150-en jelentkeztek.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a társaság további, Európán kívüli célállomások kiszolgálását is tervezi, amennyiben megkapja az ehhez szükséges hatósági engedélyeket. A tervezett célállomások: Tel-Aviv, Kijev, Moszkva és Isztambul. A hatóságoknak azt is felajánlották, arra is hajlandók, hogy addig üzemelnék ezeket a járatokat, amíg esetleg megjelenik egy nemzeti légitársaság, s ezt követően átadnák neki ezeket a jogokat.
Annak kapcsán pedig, hogy esetleg vizsgálat indulna ellene, mint a Malév egykori vezérigazgatója ellen, a Boeing gépek lízingszerződése kapcsán, Váradi elmondta, hogy a 2001-es megállapodás a Malév legjobb érdekeit szolgálta. Abban az időben (2001 szeptember 11 után) ugyanis nagyon kedvező feltételekkel lehetett gépeket lízingelni. A szerződés három évre szólt, és azt nem tudja Váradi, hogy ezt követően mi történt vele. Hasonló szerződést egyébként a Wizz Air vezetőjeként is aláírna.
A Tarom új járatot indít Budapestre
Új járatot indított Bukarest és Budapest között a román Tarom állami légi társaság a Malév működésének megszűnése után - közölte a cég. A Tarom eddig napi egy járatot működtetett ezen az útvonalon. Február 6-ától kezdődően azonban napi kettőt üzemeltetnek a hét minden napján szombat kivételével. A román légi társaság közlése szerint az utasok részéről érkezett igények, valamint ezen az útvonalon a következő időszakban várható növekvő forgalom miatt döntöttek az új járat indításáról.