Az Aldi promóciós magazinja Belgiumban immáron elérhető digitális formában is. A vásárló egy QR-kód segítségével férhet hozzá a kiadványhoz, amit a kiskereskedő Milsa saját márkás tejeinek dobozáról lehet leolvasni - írja az European Supermarket Magaznie a vállalat bejelentése alapján. Az újítás célja, hogy könnyebben elérhető legyen az újság, továbbá legyen alternatívája a papír változatnak.
A belgák azok közé tartoznak, akik szívesen lapozgatják az ilyen promóciós kiadványokat. Tíz ottani lakosból hét végiglapozza a Aldi-újságot: 49 százalékuk ár-összehasonlításokat végez, 44 százalékuk a promóciókat keresi, 35 százalékuk a heti bevásárlás segédeszközekét tekint a magazinra.
Hasznos segédeszköz
A hirdetési magazinok segítik fenntartani a vásárlóerőt - derült ki az iVOX piackutató intézet vizsgálatából. Az Aldi belga igazgatója természetesen fényezi az újdonságot. Szavaiból kiderül, hogy jelenleg az elektronikus és a papíralapú magazin elérési aránya egy a tízhez, de ezt igyekeznek eltolni az előbbi felé.
Saját adataik azt mutatják, hogy a vásárlók három-négy perc alatt lapozzák végig a promóciós kiadványt. Az elektronikus változat melletti legfőbb érv, hogy az elmúlt időszakban drágult a nyomtatás, a kiszállítás és növekedtek a nyomtatott termékkel összefüggő helyi adók is. Ezzel együtt egyelőre nem mondanak le a papír Aldi-magazinról.