A Tesco azt várja a brit kormánytól, hogy nyisson utat az olyan innovációk előtt, amelyek javítják és fenntarthatóvá teszik az élelmiszer-kiskereskedelem beszállítói láncát - írja a Retail Gazette brit kiskereskedelmi hírportál. A brit áruházlánc igyekszik jó példával elöl járni.
Nevezetesen a vállalat a napokban osztott szét 750 ezer fontot (több mint 350 millió forint) beszállítói között díjazva újításaikat, amelyek fenntarthatóbbá teszik az élelmiszerek előállítását. Az újítási folyamat felgyorsítását szolgáló programot az élővilág védelméért küzdő nemzetközi WWF környezetvédő szervezettel együtt futtatják.
A cél, hogy összehozzák a beszállítói startupvállalatokat a Tesco meglévő beszállítóival. Öt startup kapott 150-150 ezer (70 millió forint) fontot újításai tesztelésére és bővítésére. Közéjük tartozik az, amely bioakusztikus módszerrel követi nyomon a beporzó rovarokat és a kártevőket, illetve az, amely alacsony szén-dioxid-kibocsátással ígéri műtrágyát előállítását.