Olyan gyorsan nőnek az árak, hogy a német Aldi és Lidl már nem tudja betenni a német piacon megjelent újságjába - írja a G7.hu.
A lap bemutatja, hogy a Lidl az eredetileg meghirdetett akciós árat az online újságban letakarta egy kör alakú piros matricával. Ennek az az oka, hogy az üzletlánc a kiadvány nyomdába kerülésekor nem tudja megmondani, hogy mennyiért fogja adni például a bio banánt és narancsot, illetve nem tudta előre megjósolni, hogy az adott héten belül milyen árváltoztatásokra kényszerülhet.
Németországban már nemcsak a Lidl, hanem például az Aldi is kénytelen élni ezzel a módszerrel. A hasonló akciós újságok átfutási ideje egyébként több hét, és mivel általában az egy hét múlva esedékes árat kell megjelentetni benne, összességében könnyen elképzelhető például, hogy legalább 4-5 héttel előre kell(ene) tudnia az üzletláncnak, hogy pontosan mi mennyibe fog kerülni. Márpedig ez a mai viszonyok között egyre nehezebb. A német sajtónak az Aldi Nord (vagyis az Aldinak nem az az ága, amely Magyarországon is jelen van) azt mondta, hogy különösen a friss élelmiszereknél nagy a bizonytalanság. Az árak letakarásánál egyébként azt írják ki, hogy napi ármeghatározás lesz.