Kassza nélküli boltokat vetne be a brit Tesco, miután egy évig tesztelte a rendszert a Hertfordshire megyében található Welwyn Garden Cityben. A tervek szerint a vásárlók a pénztárak használata nélkül távozhatnak majd a boltokból. A boltlánc szerint így a bevásárlás gyorsabb és könnyebb legyen - írja az Evening Standard brit lap.
A rendszert egyelőre egy további boltban tesztelik, és biztosak benne, hogy egy nagyobb forgalmú üzletben is hasonlóan jól vizsgázik majd. A Tesco vezérigazgatója, Ken Murphy szerint még korai fázisban vannak a tervek, de reméli, hogy a megoldás hasonlóan népszerű lesz mint a hasonló scan-and-go, azaz az áruk beszkennelésére épülő, kassza nélküli boltok.
A Forbes cikke szerint a pénztár nélküli boltok előfutárának tekinthető, hogy a Tesco 573 üzletében van szkennelő a brit piacon, azonban így is el kell menniük a vevőknek egy dedikált kasszáig. Ha beválik a kasszamentes megoldás a brit piacon, akkor könnyen lehet, hogy máshol is beveti azokat a boltlánc - ahogy tette azt az önkiszolgáló pénztárakkal még évekkel ezelőtt.
Szkennelni már lehet
Pénztár nélkül működnek viszont már az Amazon Fresh, Londonban is megjelent üzletei, azonban itt a termékek beszkennelésére sincs szükség.
A polcról levett árukat és az emberek mozgását különböző szenzorok és mesterséges intelligencia figyeli. Az Amazon Fresh üzletébe Londonban az Amazon-fiókkal rendelkezők mehetnek be a vállalat applikációjával, és ezen keresztül megy a fizetés is. Az Amazon több ilyen pénztár nélküli üzlet megnyitását tervezi az Egyesült Királyságban.
Arcfelismerés fizetés és személyes ajánlatok
Ezt a kínai kézben lévő online kereskedelmi portál, az Alibaba egy új koncepcióval fejelte meg, amelynek a lényege, hogy arcfelismeréssel lehetne fizetni- Emellett a vásárlók személyre szabott élelmiszerjavaslatokat is kaphatnak, valamint a vonalkódokból kiderülne a termék eredete és a beszerzésére vonatkozó információ is. Az Alibaba egyébként jelenleg több mint 200 Freshippo élelmiszerboltot működtet Kínában.
Ugyan az Egyesült Királyság boltjai még nem tartanak itt, de Murphy szerint a trend, hogy egyre többen veszik igénybe az online vásárlást tartós maradhat, ugyanis hetente 1,3 millió megrendelést adnak le a Tescónál. A járványügyi lazítások eredményeképpen egyébként az Egyesült Királyságban újra a hétvégék számítanak kiemelkedő forgalmúnak, gyakoribbak lettek a vásárlások és csökkentek a kosárértékek, azaz újra többször és kevesebbet vásárolnak az emberek.