A koronavírus-járvány miatti többletkiadások eredményeként visszaesett a legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat, a Tesco adózás előtti eredménye a legutóbbi üzleti évben. Ennek ellenére a tőzsdén jegyzett boltlánc olyan lépést tett, amit nehéz elképzelni egy tőzsdén jegyzett, kiskereskedelmi cégtől.
Célkeresztben a nyitott helyek
A boltlánc a közösségi médián keresztül üzent a vásárlóknak, hogy az üzletek helyett most - akármennyire is jó árakkal találkozhatnak az üzletekben az emberek - inkább a pubokban vásároljanak alkoholt, és így támogassák a helyi vendéglátósokat - írja a brit Metro.
A nyitási menetrendnek megfelelően ugyanis múlt hétfőtől Angliában kinyithattak a nem alapvető közszükségleti cikkeket árusító üzletek, és nyitvatartási időkorlátozás nélkül azok a vendéglátóhelyek - éttermek, pubok -, amelyeknek van lehetőségük szabadtéri felszolgálásra, például kerthelyiségekben vagy teraszokon.
A Tesco a posztjában azt is hozzátette, hogy természetesen akkor menjenek az emberek a pubokba, ha ezt biztonságosnak érzik. A nyitás napján igazi örömünnep volt az utcákon. A kocsmák, bárok és éttermek egyébként legkorábban május 17-én nyithatják meg a belső helyiségeket.
Hatezer pub zárt be
A puboknak hatalmas ütést jelentett a koronavírus-járvány, 2020-ban körülbelül hatezer pub zárt be végleg. Az üzlethelyiségeket bérbeadók februárban azt mondták Metrónak, hogy a februári hónap a túlélésről szólt.
A brit pubok érdekképviselete még márciusban azt mondta, hogy nagyon sivár jövő vár rájuk, hiszen a járványügyi lezárások kezdetén arra számítottak, hogy az egész legfeljebb csak hetekig tart, nem pedig hónapokig. Dave Mountford, a Forum for British Pubs szóvivője szerint még évekig támogatásra lesz szükségük, hogy túléljenek.