Roy Altman miami kerületi bíró szerint a Burger Kingnek meg kell védenie magát az ellen az állítás ellen, hogy a Whoppersnek az üzletekben elhelyezett étlapokon való ábrázolása megtévesztette az ésszerű vásárlókat, ami így szerződésszegésnek minősül – adta hírül a Reuters.
A csoportos keresetben a vásárlók azzal vádolták a Burger Kinget, hogy a hamburgereket olyan összetevőkkel ábrázolja, amelyek túlcsordulnak a zsemlén, és azt a látszatot keltik, hogy a szendvicsek 35 százalékkal nagyobbak, és több mint kétszer annyi húst tartalmaznak, mint amennyit az üzletlánc valójában felszolgál.
A Burger King azzal válaszolt, hogy nem köteles olyan hamburgereket előállítani, amelyek pontosan úgy néznek ki, mint a képen, de a bíró szerint az esküdtekre van bízva, hogy „megmondják, mit gondolnak erről az értelmes emberek”.
A pénteken nyilvánosságra hozott döntésében Altman azt is engedélyezte, hogy a vásárlók gondatlanságon és jogalap nélküli gazdagodáson alapuló követeléseket érvényesítsenek.
Elutasította viszont a televíziós és online hirdetéseken alapuló követeléseket, mivel nem talált olyan esetet, amelyben a Burger King egy hamburger méretét vagy a pástétom súlyát közölte, és azt nem teljesítette volna.
Perlik a McDonald's-ot és a Wendy's-t is
A McDonald's és a Wendy's is hasonló perekkel szemben védekezik a New York állambeli Brooklyn szövetségi bíróságán. A felperesek ottani ügyvédje hétfőn Altman véleményére hivatkozott, hogy indokolja, miért is hagyják ezt az ügyet folytatódni.
A Taco Bellt a múlt hónapban perelték be a brooklyni bíróságon, mert olyan Crunchwraps és mexikói pizzákat árult, amelyek állítólag csak feleannyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyi a reklámban szerepel. Mindegyik kereset legalább 5 millió dolláros kártérítést követel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!