Nemcsak az üdítőitalok terén ért el komoly növekedést a Coca-Cola. A cég tekintélyes bevételre tett szert Fairlife nevű, fehérjedús tejitalának eladásaival. Elsősorban azzal magyarázzák a sikert az elemzők, hogy az utóbbi években jelentősen megnőtt az ehhez hasonló egészséges termékek iránti kereslet az Egyesült Államokban

A 2012-ben induló Fairlife-ot a Coca-Cola és a Select Milk Producers tejtermelő vállalt közös vállalkozásaként alapították. Majd 2020-ban a márka teljes körű felvásárlása mellett döntött a Coca-Cola, első körben 980 millió dollárt utalt korábbi partnerének. A szerződés szerint az akvizíció teljes összege a Fairlife sikerének függvényében alakul.

Az italóriás 2022-ben bejelentette, hogy a Fairlife forgalma meghaladta az 1 milliárd dollárt.

A Coca-Cola múlt heti eredménybeszámolója alapján pedig – a már kifizetett 980 millió dolláron túl – 6,2 milliárd dollár kifizetésével zárulhat le a felvásárlás, vagyis az ügylet teljes költsége a 7 milliárd dollárt is meghaladhatja, amivel a The Coca-Cola Company eddigi legdrágább felvásárlásai közé tartozna.

Az egészségtudatos termékek forradalma 

A sikert elsősorban a Fairlife Core Power fehérjeturmix népszerűségének köszönheti a márka. Az ultraszűrt tejet – a rendes tejitalokhoz képest kétszer annyi fehérjét, de laktózt és cukrot nem tartalmaz – áruló Fairlife az egészséges termékek iránti megnövekedett keresetnek köszönheti kiugró eredményeit.

Az Egyesült Államokban egészségtudatosabbá váltak a fogyasztók, és különösen az elmúlt néhány évben a fehérjebevitelre növelésére helyeződött a hangsúlyt

magyarázta a márka iránti megnövekedett kereslet okát Filippo Falorni, a Citi elemzője a CNN-nek.

A Beverage Digest italipari szaklap szerint ma már egy 6 milliárd dolláros piacot szolgálnak ki a fehérjeturmixok. Az ilyen italok népszerűségéhez gyakran hozzájárulnak, hogy a TikTok trendek részeként jellemzően Core Power vagy más Fairlife italokat fogyasztanak a felhasználók.