Az utat alkotó modulok ugyanis nagyon hamar kilazultak a forgalom jelentette terhelés hatására, és az elmozdulni képes blokkok aztán szét is töredeznek. Ennek köszönhetően gyorsan csökkent az utak energiatermelő képessége is. Ez eleve nem érte el az elvárt 709 kWh/nap értéket: az első évben az eredmény 409 kWh/nap volt, de ez az útfelület gyors szétesése miatt 2018-ra, azaz alig két év használat hatására 78,4 kWh-ra esett vissza.
Ráadásul a napelemes utak igen zajosnak bizonyultak. Ennek köszönhető, hogy a hatóságok 70 kilométer per órás sebességkorlátozást voltak kénytelenek bevezetni rajtuk. Így tehát a francia kísérlet így teljes kudarcnak tűnik - írta az autós szakportál.
Eközben a Hollandiában létesített napelemes kerékpárút, amelyet egy Solarroad nevű cég létesített, a várakozásokat meghaladó eredményeket produkál. Az elvárt négyzetméterenként évi 50-70 kWh helyett a 2014-ben telepített első változat 73 kWh-t produkált, a 2016 óta tesztelt továbbfejlesztett változat pedig évi 93 kWh-nyi energiát állított elő átlagosan.