Tizenhat órán át tartott a tizenöt olasz fogyasztóvédelmi egyesület és a Costa Crociere hajótársaság képviselőinek egyeztetése, amely az olasz sajtóbeszámolók szerint "gyakran feszültséggel teli" hangulatban folyt. A megállapodás értelmében a Giglio szigeténél elsüllyedt Costa Concordia "hajótörötteinek" a Costa Crociere fejenként 11 ezer eurós kártérítést fizet az elszenvedett vagyoni és nem vagyoni jellegű károkért.
Ezen kívül az utasok fejenként további 3 ezer euró úgynevezett költségtérítést is kapnak az utazási kiadások megtérítésére. A hajótársaság az utasok számára a pszichológiai segítség költségeit is vállalja. "Az egyeztetett kártérítés meghaladja a nemzetközi konvenciók és a hatályos törvények által előírt összeghatárt. A kártérítés minden utasnak jár, a jegyet nem fizetett gyermekek után is. Az összegből a Costa Crociere nem vonja le az utasok által kötött utazási biztosítás után járó összeget sem" - nyilatkozta a tárgyaláson résztvevő Roberto Corbella, az Astoi Confindustria Viaggi, az olaszországi idegenforgalmi vállalatokat tömörítő szövetség elnöke.
"Történelmi megállapodásról" beszélt Carlo Pileri, az Adoc fogyasztóvédelmi egyesület elnöke. Hangsúlyozta, hogy az utasok mindegyikének - nemzetiségre és életkorra való tekintet nélkül - egyforma bánásmódot sikerült biztosítani. A Costa Concordián közel háromezren utaztak hatvan országból. A megállapodás szerinti kártérítést igénylő utasok a Costa Crociere honlapján található zöldszámon és email címen jelentkezhetnek. A társaság visszaszolgáltatja a kabinok széfjeiben talált személyes tárgyakat is. A sérültek és az eddig talált áldozatok családjai külön kártérítésben részesülnek.
A legnagyobb olasz fogyasztóvédelmi egyesület, a Codacons nem csatlakozott a megállapodáshoz, ehelyett csoportos olasz-amerikai jogi keresetet indít a Costa Crocierével szemben. "Az összesen tizennégy ezer eurós kártérítés alamizsna! Arra kérjük a túlélő utasokat, ne írjanak alá és ne fogadjanak el semmit" - nyilatkozta Carlo Rienzi, a Codacons elnöke.