Az autók katalógusértéket meghaladó üzemanyag-fogyasztása áprilisban vált ismertté. Az érintett négy modellből kettőt a Nissan számára gyárt a Mitsubishi. A problémát a Nissan együttműködő partnere, a Renault fedezte fel. Összesen 625 ezer, kizárólag Japánban értékesített modellről van szó, amiből 468 ezer Nissan márkajelű.
A négy modell a Japánban Kei-Car kategóriaként ismert és jelentős adókedvezménnyel támogatott kisautók csoportjába tartozik. A kategória a legfeljebb 660 köbcentis lökettérfogatú motorral rendelkező és 1,5 méternél nem szélesebb személygépkocsikat foglalja magába.
A japán közlekedési minisztérium a feltüntetettől 5-16 százalékos, átlagosan 11 százalékos eltérést állapított meg a négy modell üzemanyag-fogyasztásában, ami gyakorlatilag megfelel a Mitsubishi által korábban elismert 5-15 százalékos tartománynak.
A minisztérium úgy döntött, hogy a mérési eredmények alapján nem vonja be az érintett modellek típusengedélyét. A Mitsubishi Motors várhatóan új fogyasztási paramétereket nyújt be jóváhagyásra a minisztériumnak, majd ismét megkezdi a modellek gyártását, amit áprilisban, a botrány kitörésekor állított le.
A Mitsubishi a botrányban érintett négy modell, az eK Wagon, eK Space, Dayz és Dayz Roox tulajdonosainak egyenként 100 ezer jen kártérítést fizet, a botránnyal kapcsolatos költségei fedezésére pedig 50 milliárd jen céltartalékot képez.
A kártérítési költségek és forgalomcsökkenés miatt a Mitsubishi a folyó, jövő márciusban záródó pénzügyi évben valószínűleg veszteséges lesz, nyolc éve első alkalommal.