Az egyik legjelentősebb gyártó növelte az i importot Európa irányából, miután rendkívüli tápszerhiány alakult aki az Egyesült Államokban. A Danone lehet a helyzet egyik nagy nyertese.
Az Aptamil gyártója, a Danone SA növelte az Európából származó csecsemőtápszer-szállítmányok mennyiségét, hogy kezelje az Egyesült Államokban tapasztalható hiányt – írja a Reuters szállítmányozási adatok áttanulmányozása nyomán.
A Danone, a világ második legnagyobb csecsemőtápszer-gyártója, de viszonylag kis szereplő az Egyesült Államokban, a termék nagy részét Nagy-Britanniából és Hollandiából szállította tengeri úton.
Ez azt követte, hogy a vezető gyártó, az Abbott Laboratories február 17-éán több termékét visszahívta, ezzel az utóbbi idők egyik legsürgetőbb ellátási hiányát okozva az amerikai családok számára.
Január és május között a Danone Nutricia részlege több mint háromszorosára növelte az Észak-Amerikába irányuló tengeri importját, és ennek több mint 90 százalékát az Egyesült Államokba szállították.
Május 10-én, három nappal azelőtt, hogy Joe Biden amerikai elnök nyilvánosságra hozta a csecsemőtápszerhiány kezelésére vonatkozó tervét, az Independent Quest behajózott a philadelphiai kikötőbe 42 000 doboz Danone tápszerrel a fedélzetén.
A szállítmányt egyből az Indiana állambeli Jeffersonville-be szállították, hogy szétosszák a kiskereskedők között, akiknek hetekig korlátozniuk kellett, hogy az anyák mennyi csecsemőtápszert vásárolhassanak.
Tavaly január 1. és május 1. között a Danone Nutricia közel 770 000 doboz csecsemőtápszert küldött Észak-Amerikába, ami nagyjából 100 teherkonténert töltött meg. Az idei hasonló időszakban ez a szám az egekbe szökött, több mint 2,4 millió dobozra.
Ennek a terméknek 93 százaléka az USA keleti parti kikötőibe, míg 7 százaléka mexikói tengeri átjárókba került.
A szállítások azt mutatják, hogy az Abbott gyárának felfüggesztése és a hiányok felrázzák a piacot, és lehetőséget adnak néhány szereplőnek, hogy részesedést szerezzenek a jövedelmező, 4,8 milliárd dolláros amerikai babatápszer-iparban.