A csőd közvetlen oka az, hogy a Hanjin legnagyobb hitelezője, az állami tulajdonú KDB Bank kedden közölte: nem támogatja tovább a vállalatot, mert nem tartja kivitelezhetőnek a cég konszolidálására kidolgozott tervet. A bejelentés után 24 százalékot zuhant a Hanjin-részvények árfolyama.
A koreai pénzügyminiszter jelezte, próbálják minimalizálni a koreai ipart és ezen keresztül az ország egész gazdaságát érő negatív hatásokat, például a szállítási késedelmeket, a hirtelen fellépő kikötői kapacitásfelesleget, amelyeket a nagyvállalat csődje eredményez.
A második legnagyobb koreai hajózási vállalat, a Hyundai Merchant Marine máris jelezte, vizsgálja annak lehetőségét, hogy át tudja-e venni a Hanjin nyereséges eszközeit és a munkavállalók egy részét. A dél-koreai vállalat hajóit nem engedték be a világ több kikötőjébe, attól tartva, hogy a Hanjin nem fogja tudni megfizetni a kikötőhasználati díjakat.
A koreai központi bank és a szöuli kormány júniusban megállapodott: létrehoznak egy átszámítva 9,8 milliárd dolláros (2700 milliárd forint) pénzalapot, amelyből kisegíthetik azokat az állami tulajdonban lévő bankokat, amelyek hitelt nyújtottak gyengélkedő hajózási vagy hajóépítő vállalatoknak.
Az Alphaliner tanácsadó cég szerint az ágazat történetében még soha nem jutott csődbe ekkora óriásvállalat, mint a Hanjin. A cég teljes adósságállománya 5,5 milliárd euróra rúgott június végén. Idén az első fél évben több mint 400 millió dollár veszteséget termelt.
A hajózási vállalatok világszerte kapacitásfeleslegtől és csökkenő kereslettől szenvednek.