A legendás svájci Lindt & Sprüngli eladásai 6,1 százalékkal csökkentek tavaly az egy évvel korábbihoz képest a koronavírus-járvány miatt - jelentette a Reurters. Miközben sok fogyasztó bevásárolt, hogy a home office alatt legyen mit nassolnia, elmaradtak azok a vevők, akik a cég márkaboltjaiban vásároltak, illetve akik ajándéknak szánták a vállalat termékeit.
Jó hír csokióriásnak, hogy az első féléves több mint nyolcszázalékos visszaesés 2020 második felére 5-7 százalékra lassult. Szakértők szerint az eredmény rosszabb a vártnál, mert arra számítottak, hogy a távmunkára kényszerült emberek több csokoládét fognak fogyasztani. Ez be is jött, de az utazási és a karácsonyi szezon gyengélkedése túlkompenzálta a növekedést.
A Lindt legnagyobb piacán, Európában közel háromszázalékos volt a mínusz, ami a német és a brit eladások növekedésének köszönhető, Észak-Amerikában közel hét százalékkal csökkent az értékesítés. A vállalat optimistán várja az idei évet. A cégvezetés arra számít, hogy a prémium csokik eladásai bővülni fognak, ezen belül a svájci vállalat is jól járhat. Hosszabb távon 5-7 százalékos árbevétel-növekedést terveznek.