A Fiat SpA megkezdi márkái és típusai újragondolását, miután egy céggé vált a Chrysler LLC-vel - jelentette be Sergio Marchionne a Fiat vezérigazgatója. A tervezett Chrysler 100-as kisautó gyártását meghatározatlan időre elhalasztották, ehelyett a három meglévő modellre: a 200-as és 300-as személyautóra és a Town & Country minivanra koncentrálnak - mondta a Wall Street Journal (WSJ) tudósítása szerint Al Gardner, a Chrysler novemberben kinevezett vezérigazgatója. (Az USA-ban a mikrobusz méretű egyterűeket hívják minivan-nak.)
A 200-as új változata az e heti detroiti autókiállításon mutatkozott be. A következő lépés a 300-as felfrissítése lesz, ezt követően döntenek a Town & Country minivan sorsáról. Ez a típus versenyez a Chrysler másik márkája, Dodge Caravan modelljével, ezért következő változatuk vagy az egyik, vagy a másik márkanév alatt kerül a szalonokba - derült ki Marchionne szavaiból. A minivanok iránti kereslet az utóbbi időben csökkent, mivel a családok a nagyobb, három üléssort kínáló hobbi-terepjárókra váltottak - emlékeztetett a WSJ.
Rosszul sikerült házasság
Gardner elmondása szerint azért dobták a Chrysler 100-ast, mert Dodge Dart már betölti a cégnél a kompakt típust megillető helyet. Emellett olyan ferde hátú autóról lett volna szó, amely iránt langyos kereslet mutatkozik az USA-ban. A Chrysler egy emelt hasmagasságú (crossover) típussal vigasztalódhat a 100-as elvesztéséért, ám erre még várnia kell.
Machionne bejelentette, hogy a Chrysler a jövőben nem fog autókat szállítani a Fiat-csoporthoz tartozó Lanciának. Az eddig így értékesített modellek nem segítettek a patinás olasz márkának abban, hogy növelje piaci részesedését Európában. A Fiat első embere azt is elmondta, hogy a Lancia a jövőben az Ypsilon modellre fog koncentrálni, amely főként Olaszországban keresett. Az EU-tagországaiban 2013 első 11 hónapjában több mint 21 százalékkal, 68 ezerre csökkentek a Lancia eladásai.