A Danone második negyedéves bevétele éves szinten 4,1 százalékkal, 6,938 milliárd euróra csökkent. Ugyanakkor összehasonlítható alapon a társaság bevétele éves összevetésben 4,0 százalékkal bővült, felülmúlva az elemzők által várt 3,7 százalékot.

Az áprilistól júniusig tartó időszakban összehasonlítható alapon a bevétel éves növekedése az értékesítési volumen 2,9 százalékos növekedésének és az 1,0 százalékos áremelésnek volt köszönhető. Az értékesítési volumen növekedése ezzel felülmúlta az elemzők által várt 2,1 százalékot. 

A francia vállalat idén versenytársaihoz hasonlóan jelentősen mérsékelte az áremelést az utóbbi évekhez képest, amikor részben a magas nyersanyagárak miatt jelentősen növelte árait. A második negyedévben minden kategóriában és régióban növekedtek összehasonlítható alapon a Danone eladásai.

Európában a vállalat második negyedéves bevétele összehasonlítható alapon 0,7 százalékkal bővült éves összevetésben az értékesítési volumen 0,2 százalékos növekedése és 0,5 százalékos áremelés mellett. Európában különösen a YoPro, az Actimel és az Alpro márkák teljesítettek jól a második negyedévben.

A legnagyobb mértékű, 8,4 százalékos összehasonlítható bevételnövekedést a régiók közül Kína, Észak-Ázsia és Óceánia érte el.

Az év első hat hónapjában a működési árrés az árbevétel 12,69 százalékára emelkedett az előző év azonos időszakában elért 12,24 százalékról, így jobban alakult az elemzői konszenzusban szereplő 12,6 százaléknál.

Az év első felében a működési eredmény éves szinten 0,7 százalékkal 1,746 milliárd euróra emelkedett, meghaladva az elemzők által várt 1,73 milliárd eurót.

A Danone megerősítette, hogy idénre továbbra is 3-5 százalékos bevételnövekedéssel számol összehasonlítható alapon.

A jelentésben közöltekre pozitívan reagáltak a befektetők, szerda délután 16.45 óra körül mintegy 2,2 százalék pluszban állt a Danone részvénye – számolt be róla az MTI.