A Datsun gyökerei egészen 1931-ig nyúlnak vissza, akkor a Nissan a fő exportpiacain, az USA-ban és Európában használta a nevet. Datsun jelvénnyel az orrán jelent meg például mintegy 50 éve, a 240Z sportautó.
A cégcsoport azonban 1983-ban úgy döntött, hogy inkább a Nissan brandet erősíti és ejti a Datsunt, ami nem mellesleg kiváltotta az amerikai autókereskedők nemtetszését - írja az Autonews.
A név felélesztésére 2014-ig kellett várni. Akkor az volt a Nissan terve, hogy a kevésbé modern technológiájú autókkal megcélozzák az olyan feltörekvő piacok középosztálybeli vásárlóit, mint India vagy Dél-Afrika. Olcsó új autókat akartak gyártani azok számára, aki korábban inkább használt kocsikat vásároltak.
Az újraindítás idején a Nissan azt gondolta, hogy évi 300 ezer autót is el tud adni, ez azonban annyira nem jött be, hogy összesen 470 ezer autót értékesítettek 9 év alatt. 2017-ben Indiában több mint 40 ezer Datsun talált gazdára, 2021-ben már csak 4300.
A Nissan és a Renault indiai gyára most márciusban állította le a Datsunk Redi-Go nevű ötajtós kisautó gyártását.
A leállításról szóló döntés már 2020-ban megszületett, oka pedig ugyanaz volt, mint 1983-ban, vagyis hogy a Nissan - és az Infiniti - márkákat erősítsék.
Egy céges forrás szerint azonban még mindig vita van arról, hogy mit kezdjenek a Datsun névvel. Nem kizárt, hogy egy feltörekvő piaci elektromos járműmárkaként éled majd újra, immár sokadszorra.