A cég értéke egy év alatt 17 százalékkal, 60,65 milliárd euróra emelkedett. Ezzel a Mercedes-Benz a második helyre szorult vissza, 56,7 milliárd euró márkaértékkel, ami a tavalyinál 8 százalékkal nagyobb.

Az Allianz biztosító ugyanakkor felzárkózott a harmadik helyre a tavalyi negyedik helyéről, értéke 46,6 milliárd euróval, 19,6 százalékkal nőtt. Ezzel helyét cserélt a brit Shell olajtársasággal, ami 46,47 milliárd euró márkaértékkel bír.

Utána következik sorrendben a BMW, a Porsche, a Volkswagen, a Louis Vuitton és az EY brit könyvvizsgáló. A tizedik helyre idén először bekerült a Nestlé svájci élelmiszer- és italgyártó, leszorítva a Siemens ipari konszernt a tizenegyedik helyre.

A legnagyobb mértékben a Nespresso márkaértéke nőtt egy év alatt, 245 százalékkal, így most 2,8 milliárd eurón jegyzik a márkaértékét, amivel rögtön a lista 219. helyén kötött ki.

Az MTI azt írja, a Brand Finance 500-as márkaérték szerinti európai listáján szereplő vállalatok a legnagyobb százalékban (26,61) német székhelyűek, 20,38 százalékuk francia, 17,82 százalékuk pedig brit. De szorványosan előfordulnak a listán svájci, olasz, svéd, spanyol, holland és orosz vállalatok is, 8,29 százalék pedig egyéb országokból való.

 

 

 

Az Apple már nem a világ legértékesebb tech brandje

Az Amazon lett a legértékesebb technológiai márka a világon idén a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint annak ellenére, hogy értéke egy év alatt 14,6 százalékkal, 299,3 milliárd dollárra csökkent.
Bővebben--->