A Disney is beáll a Twitter, a Meta és a Netflix mögé a létszámcsökkentési sorba, az elmúlt három évben felhalmozott veszteségek miatt – írja a Financial Times.
Bob Chapek, a cég vezérigazgatója szerint kemény és kényelmetlen döntésekre van most szükség. Elmondta, egy "költségszerkezeti munkacsoportot" hozott létre, az élén Christine McCarthy pénzügyi részlegvezetővel és Horacio Gutierrez főtanácsadóval. A munkacsoport feladata az lesz, hogy felmérjék, miként lehetne spórolni a működési folyamataikon és a személyzeten, "és, igen, a vizsgálat részeként létszámcsökkentéseket tervezünk" – jelentette ki a vezérigazgató. Elmondta, az üzleti utakat is minimalizálni szeretnék a költséghatékonyság jegyében, és a továbbiakban előnyben részesítik a virtuális megbeszéléseket.
A Disney a héten tette közzé most zárult pénzügyi évének eredményeit, amelyek annak ellenére is igencsak lelombozták a befektetőket, hogy kiderült, a negyedik negyedévben a cég streaming szolgáltató részlege, a Disney+ feliratkozóinak száma 12,1 millióval nőtt, miközben a Netflix ugyanebben az időszakban mindössze 2,4 millió új nézőt tudott magához vonzani.
A népszerűség ára
Az intenzív terjeszkedésnek azonban ára volt, és a magasabb programozási kiadások, valamint az új országokban való megjelenéssel járó kiadások miatt a Disney termékszolgáltatási részlegének veszteségei 1,47 milliárd dollárra rúgtak az utolsó negyedévben.
Chapek szerint egyébként a streaming veszteségek az aktuális negyedévben már mérséklődhetnek, és 2024-ben már a Disney+ is profitot termelhet. Annak érdekében, hogy ez tényleg így történjen, streaming szolgáltatásuk díját emelni fogják, valamint következő hónapban – a Netflixhez hasonlóan – bevezetnek egy hirdetésekkel tűzdelt csomagot is.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!