Bob Iger vezérigazgató a CNBC-nek adott csütörtöki interjújában elmondta, hogy a népszerű Disney+ streaming szolgáltatás júniusban egyes országokban, szeptemberben pedig szélesebb körben is elkezdi visszaszorítani a jelszavak megosztását. Bár a Disney+ és a Disney más streaming-szolgáltatásainak szolgáltatási feltételei kifejezetten megakadályozzák, hogy az ügyfelek felhasználónév vagy jelszó felhasználásával másnak adják ki magukat, a Disney eddig nem érvényesítette széles körben ezt az irányelvet.
A Hulu, a Disney egyik másik streamingszolgáltatása március 14-től kezdődően kezdte korlátozni, hogy az ügyfelek milyen gyakran oszthatják meg a fiókjuk bejelentkezési adatait a háztartásukon kívül – írja a CNN.
A Netflix követendő példát mutat
Röviddel a tavaly májusi szigorítás életbe lépése után a Netflix az Antenna adatai szerint a következő két napban 100 ezer új fiókkal bővült. A korábbi 60 napos átlaghoz képest is több mint 100 százalékos növekedést ért el a regisztrációkban.
A Disney hasonló fellendülése segíthetne a vállalat streaming platformját a nyereségesebbé tenni. Bár a Disney+ továbbra is veszteséges, reményeik szerint már nem sokáig.
„Valójában úgy gondoljuk, hogy itt egy olyan lehetőség van, amely segíthet az üzletágunk növekedésében” – mondta Iger a Disney harmadik negyedéves pénzügyi eredménybeszámolóján.