A Napi Gazdaság hétvégi számának cikke

A kétévente megrendezett D23 Expo − elnevezése arra utal, hogy Walt Disney, a cég alapítója 1923-ban érkezett Hollywoodba − egyik dekorációja egy óriási ládahalom volt, szimbolikusan ezekben halmozták fel az újdonságok kellékeit. A ládák oldalán a tartalmukra utaló feliratok voltak. Az egyik a szöveg szerint "fénykard-kiegészítőket" tartalmazott, míg egy másik nyitott volt, azt a látszatot keltve, mintha nemrég hagyta volna ott a benne szállított kis R2-D2 robot. Az utalások illenek Robert Iger, a Walt Disney elnök-vezérigazgatójának augusztus eleji célzásaihoz, amelyek szerint új látványosságokkal akarják feldobni a világ minden pontján megtalálható Disneylandeket. (A D23 Expót éppen az 1955-ben alapított első parkban, a kaliforniai Anaheimben tartották.)

A Disney tavaly vette meg a Csillagok háborújához kötődő jogokat a Lucasfilm Ltd-től 4,1 milliárd dollárért. Már akkor jelezték, hogy a filmsorozat jellegzetes alakjait, köztük az aranyszínű, simulékony modorú C-3PO robotot és a csempészből szabadságharcossá avanzsáló Han Solo bozontos kísérőjét, Chewbaccát, a wookiee-t fel akarják használni a vállalat témaparkjaiban, filmjeiben és tévéprogramjaiban. A következő, hetedik Csillagok háborúja-filmet már a Disney készíti el 2015-re.

A Lucasfilm megszerzése óta próbálják eltalálni a rajongók, melyik Disneylandben létesülhet Csillagok háborúja-terület. Egyes lapértesülések szerint a floridai Orlandóban lévő Hollywood Studios park adhat otthont az újdonságnak. A Disney dollármilliárdokat költ témaparkjai felfrissítésére, illetve újak építésére. A legeslegújabb 2015-ben nyitja meg kapuit Sanghajban. Az éves befektetések értéke 2008 és 2012 között duplájára, 2,24 milliárd dollárra nőtt. A vállalat 10 milliárd dolláros éves üzemi eredményének 19 százalékát hozta a témapark-divízió.