A Napi Gazdaság hétfői számának cikke
Új, világszerte ismert divatmárkával jelentkezik Magyarországon az Inditex-csoport. A Zara, Bershka, Pull and Bear és Stradivarius márkákkal már erős pozíciókat elfoglaló spanyol cég heteken belül megnyitja első Massimo Dutti üzletét Budapesten.
A felső középkategóriába tartozó női, férfi- és gyermekruházatot kínáló üzletet a Fashion Streeten nyitják meg még e hónapban. A most debütáló 800 négyzetméteres, különleges kialakítású üzletet az anyacég üzemelteti. (A spanyol textilipari csoport, az Inditex nagyságára jellemző, hogy tavalyi forgalma megközelítette a 14 milliárd eurót, 84 országban 5600 üzletet működtet, alkalmazottainak száma pedig meghaladja a 100 ezret.)
A Massimo Dutti a spanyol divatcég egyik legdinamikusabban növekvő márkája. Tavaly 13 országban 43 új boltot nyitott és a hálózat ezzel 573 egységre bővült. A márka tavalyi forgalma pedig már meghaladta az egymilliárd eurót. A cég hivatalosan nem jelentette be a budapesti üzlet nyitását és kérdéseinkre sem kívánt válaszolni, az azonban bizonyos, hogy a Fashion Street sarkán már ott díszeleg a felirat: Massimo Dutti üzlet nyilik. A Deák Ferenc utcai Fashion Street mellett két exkluzív márka nyit hamarosan. Szeptember végén közel egy időben adják át a Moncler és a North Face üzletét az Andrássy úton. A magyar piacon kevéssé ismert Moncler elsősorban pillekönnyű pehelykabátjairól híres. A cég, amely évtizedekkel korábban csak hegymászóknak készített speciális kabátokat, első kelet-európai saját boltját avatja. A budapesti Moncler − a Massimo Duttihoz hasonlóan − az anyacéghez tartozik és a milánói regionális központ irányítja. A középkategória felső szegmensébe tartozó North Face kínálata sem volt eddig elérhető Magyarországon. A kaliforniai San Leandróban székelő cég a világ 70 országban forgalmazza termékeit, saját márkaboltjainak száma viszont alig haladja meg a százat.