A kilátások meglehetősen visszafogottak a Bosch autóipari üzletágának vezetője, Rolf Bulander szerint. A stagnálás okaként a dízelválság utóhatásait és a kínai piaci kereslet gyengülését nevezete meg. Kínában ugyanis már néhány hónapja csökkenésnek indult az eladott autók száma, egyrészt a gazdasági konjunktúra lassulása, másrészt az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek által keltett vásárlói aggodalmak miatt. Az amerikai importvámok megemelésének lehetősége már a német autógyárak forgalmán is nyomot hagyott - mondta Bulander.
A Bosch mindezek ellenére is arra számít, hogy saját autóipari üzletágának a forgalmával túlteljesíti majd a piaci átlagot. Az idei forgalom Rolf Bulander szerint valahol a prognosztizált egy-két százalékos növekedés "alsó határánál alakul majd".
A Bosch autóipari üzletágának vezetője stabilizálódni látja a dízeljárművek részarányát az értékesítésekben, "de ha mégis tovább csökkenne, az már nem maradna következmények nélkül a Bosch alkalmazotti számára nézve sem". A Bosch világszerte foglalkoztatott 390 ezer alkalmazottjából 50 ezernek a munkahelye függ a dízeltechnológia további sorsától, ebből 15 ezernek Németországban - írta az MTI.