Mondhatnak bármi csúfat a Coca-Coláról az egészséges táplálkozás szószólói, tény, hogy a sokszor elátkozott ital nevét viselő vállalat termékei növekvő árának köszönhetően tudott a várakozásoknál magasabb profitról beszámolni − derült ki a Bloomberg jelentéséből. A Coca-Cola Co. nettó nyeresége alig változott, 2,79 milliárd dollár lett a második negyedévben az egy évvel korábbi 2,8 milliárd után, ám a bizonyos tételek figyelmen kívül hagyásával számolt egy részvényre eső eredmény 1,22 dollár lett, miközben az elemzők 1,19 dollárt jósoltak.
Az árbevétel 2,7 százalékkal, 13,1 milliárd dollárra kúszott fel. Az eredményt azért tudta tartani a vállalat, mert növekvő költségeit termékei árának emelésével kompenzálta. Április és június között átlag három százalékkal voltak drágábbak a Coca-Cola készítményei, mint 2011 második negyedévében, ezen belül Észak-Amerikában öt százalékkal tudta emelni árait a világ legnagyobb üdítőital-gyártója.
Az utóbbi térségben elért profit növekedését segíti az is, hogy az alapanyagok ára a vártnál kevésbé emelkedik. Az ezekre fordított kiadások idén 300 millió dollárral kúszhatnak feljebb, szemben a cégvezetés februári jóslatában szereplő 350-450 milliós becsléssel. A mennyiséget tekintve a Coca-Cola világszinten átlagosan négy százalékkal növelte italai eladását. Ezen belül Észak-Amerikában egy-, Kínában hétszázalékos pluszt értek el, míg Európában négy százalékkal zsugorodott az értékesítés.