Gyakran elhangzik - főleg alulfizetett szellemi foglalkoztatottak között -, hogy "jó, akkor majd elmegyek bolti pénztárosnak, ott kétszer ennyit fizetnek". A kiskereskedelemben dolgozni azonban korántsem egy fáklyás menet, főleg mostanában a brutális drágulás közepette. A vásárlók ugyanis hajlamosak primér reakcióként a bolti dolgozókon levezetni a durva drágulás miatti dühüket és elkeseredettségüket - miközben azok természetesen semmilyen módon nem tehetnek az árak elszállásáról.
Minden harmadik alkalmazottat hetente bántalmaznak, míg egynegyedük nem jelenti a nehéz eseteket a munkáltatójának – idézi a Grocery Gazette a Retail Trust legfrissebb felmérését. Ennek eredményeként több mint kétharmaduk elismerte, hogy stresszel vagy szorongással megy be dolgozni, és közel fele már fontolgatta, hogy az incidensek miatt felmond a munkahelyén.
A kiskereskedelmi bántalmazások számának növekedése mögött meghúzódó okokat vizsgálva a YouGov a Retail Trust megbízásából a vásárlók körében végzett felmérése megállapította, hogy majdnem a fele állítja, hogy bosszankodik a kiskereskedelmi dolgozókkal, és 81 százalékuk elismerte, hogy elvesztette a türelmét vagy agresszívvá vált.
A vásárlók kétharmadánál az áremelkedések miatti frusztráció volt az egyik oka annak, hogy a kiskereskedelmi alkalmazottakkal bosszankodtak. Másokat a készleten nem lévő termékek, a nem elegendő személyzet vagy a lassú kiszolgálás miatt bosszantottak fel.
"Szakszervezetünk novemberben, a karácsonyi bevásárlási időszak kezdetén évente megrendezi a Respect for Shopworkers (Tisztelet a bolti dolgozóknak) elnevezésű kampányt, mivel tagjaink szerint az évnek ebben az időszakában a vásárlói visszaélések a legsúlyosabbak" - mondta Paddy Lillis, a Kereskedelmi Dolgozók Szakszervezete (USDAW) főtitkára.
"Az ünnepi időszak előtt, amikor az üzletek forgalmasabbak, a vásárlók stresszesek lehetnek, és a dolgok elfajulhatnak. Hangosan és világosan kimondjuk, hogy a bántalmazás nem része a munkának.