Louis Schweitzer, a Renault SA elnöke a Financial Timesnak adott interjúban közölte, hogy a második legnagyobb francia autóipari cég 3 milliárd eurós költségtakarékossági programja az elmúlt évben az alkatrészbeszerzés terén - részben a beszállítók piaci helyzete, részben az alapanyagok első félévi magas ára miatt - nem teljesítette az előirányzatokat, így a logisztika és a modellfejlesztés terén további költségkímélő intézkedések várhatók. Schweitzer szerint Renault-dílerek száma Nyugat-Európában 2004-re a jelenlegi 1900-ról közel 800-ra csökkenhet, ami döntő mértékben a kisebb cégek összeolvadásaként valósul majd meg, így a kereskedések száma várhatóan alig fog változni. Az elnök megerősítette, hogy a közeljövőben foganatosítandó pótlólagos intézkedésekkel teljesíthető lesz az éves költségszint 2001-2004. évi időszakra előirányzott évi egymilliárd euróval történő csökkentése.
Az új modellek fejlesztésére - a műszaki- és formatervezésre, valamint a felszerszámozásra - fordított időt a jelenlegi közel három évről 28 hónapra tervezik lerövidíteni, amelynek során a Nissan Motornál sikeres fejlesztési modellt is alkalmazni kívánják.
További részletek