A Boeing repülőgépgyár napokban megjelent előrejelzése szerint az összmennyiség közel fele - 12 820 darab - repülőgép Ázsiában talál majd gazdára, Európában 7500-at, Észak-Amerikában 7250-et, Közel-Keleten 2600-at, míg Latin Amerikában 2900-at terveznek értékesíteni - a sorban az utolsó az afrikai kontinens, ahol a várható eladások nagysága éppen csak meghaladja az 1000-et.
A húszéves időszakra szóló iparági előjelzés szerint a időszak végére megduplázódik a világ légiflottája és a növekedésben legnagyobb részt a 90-200 férőhelyes repülők teszik majd ki. A nemzetközi repülési szervezet az IATA adatai szerint a növekedésről szóló előrejelzést a 2010-11 es iparági adatok alapozták meg. Ebben a két évben ugyanis a világ légiforgalma jelentős profittal zárt.
A 2011-es 8 milliárd dolláros plusz ugyan tavaly 2 milliárdra olvadt, de az optimizmus úgy tűnik változatlan. Amúgy az sem véletlen, hogy a növekedés motorja Ázsia, hiszen a légiközlekedés profitjának negyedét is az ottani cégek termelik. A két nagy - Boeing és Airbus - mellett egyre jelentősebb szerephez jutnak a kínai, brazil és kanadai cégek. Míg korábban ezek többnyire 50-90 személyes, kis hatósugarú úgynevezett regionális jeteket gyártottak, az elmúlt években ezek is a nagyobb gépek felé fordultak és a 100 személyesnél nagyobb szegmensben kemény versenytársai lehetnek a két óriáscégnek.
A kanadai Bombardier például elsősorban azzal, hogy korszerű turbópropelleres gépeket gyárt és szállít a világ szinte minden országába. A kanadai központú cég elemzése szerint 2031-ig a világ jelenlegi flottájának hatvan százalékát le kell selejtezni - és az az arány az 50-90 személyes regionális gépek esetében eléri a 70 százalékot is. A selejtezés legfontosabb oka a magas kerozinár. A most piacra dobott és kifejlesztés alatt levő gépek - így például a Bombardier CS sorozata és a Boeing Dreamliner típusa - már kompozit anyagból készülnek, így jóval könnyebbek és ezáltal gazdaságosabban üzemeltethetők, mint régebbi társaik. Márpedig a légitársaságok költségeinek negyedét éppen a kerozinra fordított kiadások jelenti. Minden egyes cent megtakarítás tehát gyorsan megtérül.