A Samsung az idén várhatóan 4,57 milliárd dollár bevételre tesz majd szert az SSD (solid state drive) memóriaegységek értékesítésével, ami 35 százalékos világpiaci részesedést biztosít majd számára. Konkurensei, az amerikai Intel Corp. és SanDisk Corp. vállalatok ezzel szemben 2,25 és 2,20 milliárd dollár bevétellel 17-17 százalékos piaci részesedésen osztozkodnak majd.
A Samsung piaci részesedése 2014-ben 34 százalék volt 3,99 milliárd dollár bevétel után, az Intel és a SanDisk részesedése pedig akkor is 17-17 százalék 1,99, illetve 1,92 milliárd dollár bevétellel.
A cég 2016-ban várhatóan 4,9 milliárd dollár bevételre tesz szert SSD memóriaegységek értékesítésével, ami 35 százalékos piaci részesedésnek felel majd meg az Intel és a SanDisk egyenként 2,3 milliárdos forgalommal elért 16-16 százalékos részesedése mellett.
Az SSD memóriaegységek félvezető memória áramkörökből épülnek fel és a hagyományos merevlemezes adattároló egységekkel ellentétben nem tartalmaznak mozgó alkatrészt, valamint jóval kisebb az energiaigényük is. E memóriaegységek világpiaci forgalma 2014-ben 11,58 milliárd dollár volt, ami az idén 13,12 milliárd dollárra, 2016-ra pedig 14,12 milliárd dollárra emelkedik.
Az IHS prognózisa szerint az SSD memóriaegységekkel szerelt notebook számítógépek részaránya az idei 30 százalékról 2017-re már 50 százalékra emelkedik a merevlemezes meghajtókkal szerelt készülékek kárára. Az SSD-k világpiaci forgalma pedig a 2014-es 83 milliónak közel két és félszeresére emelkedik 2019-re.