Az orosz vásárlókat takarékosságra kényszerítő recesszió a japán tévégyártóknak nemcsak a növekedési reményeit, hanem elért pozícióit is hazavágta az orosz piacon. A Toshiba tavaly decemberben jelentette be, hogy a rubel értékvesztése és a kemény piaci verseny miatt kivonul az orosz piacról. Nem sokkal később a Kommerszant jelentése szerint távozott a Sharp is. A Panasonic részesedése az addig sem jelentős 2 százalékról csaknem nullára csökkent.
A válság közepette, amikor az oroszok már a napi bevásárlási szükségleteik kielégítése érdekében kénytelenek voltak tartalékaikhoz nyúlni, természetesen a televízióvásárlás fontossága az utolsó helyek egyikére szorult - 2014-hez képest tavaly 47 százalékkal csökkent a vásárlásuk. Dollárban számolva a forgalom 56 százalékot zuhant.
A televíziók piacának vezető helyére 2015-ben 29 százalékos részesedéssel a dél-koreai LG Electronics került, amely ezzel a második helyre szorította az ugyancsak dél-koreai Samsungot. A piaci stratégia győzött - míg vetélytársai legújabb modelljeiket hozták Dél-Koreába, természetesen magasabb áron, az LG maradt a régebbi típusok importjánál, amelyeket viszont olcsóbban tudott eladni - írta a The Moscow Times.