Az amerikai Ford Motor Co. bezárja a belgiumi Genkben lévő gyárát, alig egy hónappal azt követően, hogy megígérte: egyetlen európai üzemében sem állítja le a termelést − jelentette az AP. A döntés nyomán 4500 ember kerül az utcára, a beszállítóknál pedig további 5000 állás szűnik meg. Genkben éppen fél évszázaddal ezelőtt kezdték el a Fordok előállítását, az elmúlt időszakban középkategóriás Mondeók, illetve S-Max és Galaxy buszlimuzinok kerültek le a futószalagokról. Ezek gyártását a spanyolországi Valenciában lévő Ford-üzem veszi át. Az autópiac zuhanása miatt idén várhatóan egymilliárd dollár veszteséget szenved el a Ford Európában, ahol értékesítései negyedét éri el. Mivel a gyárban éppen háromhetes kényszerszünet van, nem volt, aki tiltakozzon a döntés ellen.
Az európai autóipar másik válsággócában, Franciaországban várhatóan 5−7 milliárd euró támogatást ad a kormány a Peugeot-Citroën autófinanszírozó ágazatának − erősítette meg a Financial Times a múlt héten kiszivárogtatott híreket. Cserébe a cég igazgatóságában helyet kell biztosítani a munkavállalók és a kormány egy-egy képviselőjének. Az ügylethez szükség lesz az Európai Bizottság jóváhagyására.
A Volkswagen második legnagyobb tulajdonosa, Alsó-Szászország tartomány kormánya máris tiltakozott az állami beavatkozás ellen. A VW-t ugyanakkor egyelőre csak megérintette az európai autópiaci válság: a vállalat üzemi nyeresége 19 százalékkal, 2,34 milliárd euróra csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A Porsche beolvasztásának köszönhetően a nettó profit 60 százalékkal, 11,29 milliárd euróra ugrott. Az árbevétel növekvő eladások nyomán 27 százalékkal, 48,85 milliárd euróra bővült. A nyereség zömét az Audi hozza, a VW logós autókon elért profit esett, a Skoda eredményessége stagnál, a Seat továbbra is veszteséges.