A szervezet által a honlapján nyilvánosságra hozott biztonsági jelentés szerint 2013-ban az 5,7 tonna maximális felszálló súly feletti gépek esetében 90 baleset történt, ezekben 173-an vesztették életüket, míg egy évvel korábban 99 balesetben 388-an haltak meg. A tavalyi adatok 65 százalékkal alacsonyabbak az ötéves átlagnál. A balesetek gyakorisága is csökkent: 2012-ben 3,2 baleset történt egymillió felszállásonként, 2013-ban már csak 2,8.
A legtöbb baleset a futópálya-biztonság megsértésével volt kapcsolatos, bár a halálos balesetek csupán 6 százaléka tartozik ebbe a kategóriába. A legtöbben azért haltak meg, mert repülés közben irányíthatatlanná vált a gép. Bár ilyen baleset 3 százalékban fordult elő, 60 százaléka az elhunytaknak ilyen baleset miatt vesztette életét.
A legtöbben, ötvenen az oroszországi Tatarstan regionális légitársaság Boeing 737-500-as gépével november 17-én történt balesetben haltak meg. Ennek során a Moszkvából Kazanyba tartó gép a második megközelítést hajtotta végre az erős szélben, és újból átstartolt, majd lezuhant. A légitársaság 2013. december 31-ével megszüntette tevékenységét, miután bevonták működési engedélyét.
A másik legtöbb halálos áldozatot (49-et) követelő tragédia a laoszi Lao Airlines október 16-i 301-es járatával történt. Az ATR 72-600-as típusú turbólégcsavaros gép a laoszi fővárosból, Vientamból Paksze városába tartott, a rossz időjárási körülmények miatt egy sikertelen landolás után másodszor hajtotta végre a megközelítést, majd 6 kilométerrel a célállomás futópályája előtt a Mekong folyóba zuhant.
Jelentésükben kitértek az 5,7 tonna legnagyobb felszálló súlyt el nem érő, kisebb gépekre is, ezekkel a repülőkkel 2013-ban 12 baleset történt ennek fele volt halálos kimenetelű, ezekben 22-en vesztettek életüket.
A montreali székhelyű ICAO az ENSZ repülésbiztonsággal foglalkozó szervezete, amelyet 1944-ben alapítottak Chicagóban. A légi közlekedés biztonságára, hatékonyságára és rendszerességére vonatkozó nemzetközi szabványokat és szabályokat fogad el, és közvetítőként továbbá a polgári repülés valamennyi területén az együttműködés közvetítőjeként szolgál a szerződő államok között.