Szicíliai üzemének bezárása után a Fiat egy újabb olaszországi gyártó telephely megszüntetésére kényszerülhet, amennyiben nem sikerül megoldást találnia a konszern amerikai piacra szánt modelljeinek gyártására Olaszországban - közölte kedden Torinóban a Fiat és a Chrysler vezérigazgatója Sergio Marchionne. A vezérigazgató becslése szerint az európai autóeladások még két vagy három évig is a jelenlegi alacsony szinten stagnálhatnak, ezért legalább egy olaszországi üzem feleslegessé válik a Fiat számára. Sergio Marchionne már több alkalommal is felhívta a figyelmet az európai autógyárak kapacitástöbbletére. Az európai autópiaci forgalom az euróövezeti adósságszolgálati válság fogyasztói keresletre gyakorolt hatása miatt hónapok óta csökken.
Szakszervezeti források szerint a Fiat július végén 14 nap rendkívüli szabadságra küldi torinói központi üzemének 5 ezer alkalmazottját. A konszern nemrégiben jelentette be beruházásainak csökkentését és új modelljei bemutatásának elhalasztását 500 millió euró költségmegtakarítás céljából.
A Fiat modellpalettája erősen az európai autópiaci preferenciákra összpontosít. Más, hasonlóképpen az európai keresletre szakosodott autógyártók is a Fiathoz hasonlóan takarékossági intézkedésekre kényszerülnek. A Peugeot például szakszervezeti források szerint a korábban bejelentett 6 ezer fő helyett 10 ezer főt lesz kénytelen elbocsátani. Bezárás fenyegeti az Opel bochumi üzemét is. Nem halad túl jól a Ford európai üzlete sem, a kölni üzem már április óta rövidített munkarendben dolgozik. Májusban és júniusban pedig több napig álltak a Fordnál a gyártósorok.
A Fiat az idei első negyedévben a Chrysler nélkül 273 millió euró veszteséget szenvedett el, a konszern eredménye azonban az amerikai érdekeltség nyereségével együtt pozitív lett.