A Zoomhoz, Meet-hez és az Etsy-hez hasonlóan a Crocs is a koronavírus-járvány kezdeti időszakában volt a legnagyobb fellendülésben. Ezeknek a cégeknek többsége azonban már nem olyan sikeres, mint korábban
– írja a The New York Times.
A vállalat klumpái tökéletes lábbelik voltak a karantén ideje alatt otthon és a kertben például. Az emberek a mindennapi élet normális kerékvágásba történő visszaállásának ellenére sem akartak azonban megszabadulni a kényelmes papucsoktól.
Világjárvány-győztes papucs
A Zoom és Etsy részvényárfolyama és értékesítési adatai a karantén idején tapasztalt meredek emelkedésük óta visszaestek, a Crocs részvényei azonban 167 százalékkal emelkedtek 2020 januárja óta. 2019 óta pedig háromszorosára növelték az értékesítésből származó bevételeiket.
A cikk írásakor a vállalat részvényei 117 dolláros árfolyamon állnak.
Andrew Rees, a cég vezérigazgatója azt mondta, hogy bár sokan mondták, hogy „a Crocs a világjárvány nyertese volt, de vissza fog térni a normális kerékvágásba”.
Őszintén szólva erre nagyon kevés az esély, sőt újabb rekord növekedési évre számítok
– tette hozzá az igazgató.
Optimista a cég jövőképe
A vállalat vezetői és elemzők szerint az optimizmus oka az új termékek folyamatos gyártása és az okos marketing, különösen a közösségi médiában, ahol a Crocs elkötelezett vásárlói bázist alakított ki.
- 165 000 követőjük van a Twitteren,
- a TikTokon több mint 900 ezer,
- az Instagramon 1,6 millió,
- a Facebookon pedig közel 7 milliós követőtábor várja a posztokat.
Egy átlagos vásárló egyébként négy pár papuccsal/szandállal rendelkezik a márkától.
A vállalat egyébként már nem költ hagyományos médiákon keresztül történő hirdetésre. Csak online oldalakat és a közösségi platformokat használják a termékeik népszerűsítésére.
Questlove amerikai zenész és színész még az Oscar-gálára is papucsban érkezett.