A Deutsche Telekom BEST (Build an Efficient and Smart Telekom) programja keretében a McKinsey tanácsadó vállalatot kérte fel a megtakarítási lehetőségek felmérésére. A konszern egész európai tevékenységére kiterjedő BEST-programjának célja a funkcióátfedések felderítése és kiküszöbölése a holding és az egyes európai érdekeltségei között a stratégiai, személyzeti, controlling területeken.
A DT szóvivője megerősítette a manager magazin értesülését és elmondta, hogy a kezdeményezés célja annak kiderítése, hogy "milyen hatása lenne egy páneurópai hálózat létrehozásának a jelenlegi irányítási és igazgatási funkciókra", részleteket azonban nem árult el. "Az összeget nem tudom megerősíteni" - tette hozzá. "Azt, hogy a koordináció javításával, illetve esetleg egy új irányítási és igazgatási rendszer életbe léptetésével mekkora megtakarítást lehet majd elérni, a vizsgálat során fog kiderülni" - mondta. A DT 2011-ben már 1600 fővel csökkentette alkalmazottai számát központi irányítási területeken, elsősorban vezetői szinteken.
A ver.di szakszervezet az idén áprilisban foglalkoztatási garanciát vívott ki a DT Németországban foglalkoztatott 70 ezer alkalmazottjának 2016 januárjáig. A garancia azonban nem érvényes a veszteséges T-Systems leányvállalatra, amelynél az idén és 2015-ben öt ezer főt bocsátanak el a globálisan 50 ezres alkalmazotti létszámból.