Az Air Berlin egészének vagy részeinek megvásárlására nyolc pályázat érkezett, ezeket a hitelezők csütörtöki tanácskozásán értékelték. A három kiválasztott pályázóval megpróbálnak hétfőig megegyezésre jutni, és igyekeznek pénzügyi garanciákat is beszerezni tőlük, mert az ügylet tervezett véglegesítéséig, október közepéig várhatóan nem lesz elég a szövetségi kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsöne a folyamatos működés biztosításához.
A 144 repülőgépet üzemeltető Air Berlin legnagyobb része, 78 gép a személyzettel és a járatok közlekedéséhez szükséges leszállási jogokkal együtt a Lufthansához kerülhet. A részt a társaság diszkont légitársasága, az Eurowings kapja meg. Ezzel nagyjából 7 százalékkal növekedik majd a német légi személyszállítási piac 34 százalékát uraló Lufthansa piaci részesedése, amihez a társaság várakozása szerint meg lehet szerezni a versenyhatóság engedélyét.
Korábban a többi között a legnagyobb európai diszkont légitársaság, az ír Ryanair is érdeklődött az Air Berlinért, de végül nem tett ajánlatot, Michael O'Leary vezérigazgató nyilatkozata szerint azért, mert az ügyletet "előre lejátszották", a döntéshozók már elhatározták, hogy a társaság a Lufthansához kerül, és így a legnagyobb német légitársaság monopolhelyzetbe kerül hazai piacán.
Az Air Berlin repülőgépeket üzemben tartó technikai részlege (Air Berlin Technik) egyik kiválasztott pályázó profiljába sem illeszkedik, ezért a 850 embert foglalkoztató leányvállalatot külön értékesítik, a pályázatokat október 6-ig várják - írja az MTI.
Az Air Berlin a második legnagyobb német légitársaság - az első a Lufthansa -, piaci részesedése 14 százalék, nagyjából nyolcezer embert foglalkoztat. Az 1978-ban alapított cég az idén augusztus 15-én fizetésképtelenséget jelentett, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább az évek óta halmozódó veszteséget. A szövetségi kormány az Európai Bizottság jóváhagyásával adott 150 millió eurós áthidaló kölcsönt a cégnek.