A cég csütörtökön azt közölte, hogy tavaly 19,25 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, ami 4,3 százalékkal elmarad a 2019. évitől, de minimálisan jobb adat a szakértők által vártnál. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves (organikus) árbevétele 0,7 százalékkal mérséklődött. A szerves árbevétel a fejlődő piacokon 3 százalékkal nőtt, a fejlett országok piacán 3,2 százalékkal csökkent.
A ragasztószergyártó üzletág szerves árbevétele 4,2 százalékkal, a szépségápolási üzletágé pedig 2,8 százalékkal csökkent, miközben a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletágé 5,6 százalékkal nőtt.
A Henkel tavalyi működési eredménye 19,9 százalékkal, 2,579 milliárd euróra zsugorodott. Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 21,5 százalékkal, 4,26 euróra csökkent, árfolyamváltozás nélkül 17,9 százalékkal süllyedt.
Az idei évre a Henkel 2-5 százalékos organikus árbevételnövekedésre számít.