Az első A320neo a napokban gördült ki a gyártó toulouse-i repülőtéren lévő bázisának hangárjából. A géppel először a földi teszteket végzik el, majd várhatóan szeptemberben lesz a típus szűzfelszállása, az első példány várhatóan 2015 negyedik negyedévében léphet szolgálatba.

Az A320neo a mostani modell továbbfejlesztett, költséghatékony verziója, amelyre speciális szárnyvégeket (sharkleteket) szerelnek, ezzel csökkentve a légörvényeket, ezen keresztül pedig a fogyasztást. Emellett új, kisebb fogyasztású, de nagyobb átmérőjű hajtóműveket is kínál a neo típusokhoz az Airbus, amelyeket az amerikai Pratt & Whittney és az amerikai-francia CFM szállít. Utóbbi gyártó a típus versenytársához, a Boeing 737 MAX típusához is szállít hajtóműveket.

Eddig mintegy 2700 ilyen gépre érkezett rendelés az Airbushoz.