A Fiat-Chrysler cég a világ egyik legnagyobb autóipari konszerne, amelyhez a névadó márkákon kívül hozzátartozik a Ferrari, a Maserati, az Alfa Romeo, vagy éppen az amerikai Jeep és a Dodge. Míg a Jeep a világ egyik legnépszerűbb és -értékesebb márkája, addig utóbbi cég és a Chrysler egyre inkább eljelentéktelenedik.
Főként a Chrysler lehet bajban - a CNN Money cikke szerint - mivel az autó egyáltalán nem számít sem legendásnak, sem népszerűnek az Egyesült Államok. Jellegtelenségben a japán népautókkal vetekszik a jelenleg kapható két modell, a 300-as és a Pacifica furgon/családi egyterű. Az előbbi 2004 óta gyártott típus csak egy 2011-es ráncfelvarráson esett át, de azóta elavultnak is számít. Látszik, hogy az olasz cégvezetés nem tervez már fejlesztésekkel a cégnél.
Sejthető ez abból is, ahogy Sergio Marchionne vezérigazgató beszélt a változatra. Ő is valószínűtlennek tartja, hogy még egy generációt megélne a 300-as.
A Pacifica hibrid viszont lehet, hogy egy ideig még kapható lesz. Sokat segíthet ebben, hogy a Google az önvezető-autós tesztjeihez is a típust használja.
A Dodge esetében más okozza a problémát: a típus népszerű az Egyesült Államokban, a felhozatalban van izomautótól SUV-on át, pickupig minden, ami kellhet az USA-ban. Viszont az erős kocsijairól híres cég mellett - a CNN cikke szerint - lassan elmegy a világ, miután egyre fontosabb szempont a fogyasztás, vagy a környezetkímélő technológia.
A Fiat esetében pedig könnyen kivitelezhető egy márka beszántása: mivel a kereskedéseikben minden márkájuk kapható, ha eltűnik egy terepjáró, akkor a kereskedő megmutatja neki a Jeep valamelyik változatát, és a probléma meg is oldódott ezzel - nyilatkozta a portálnak Eddie Alterman a Car & Driver magazin szerkesztője.
A fotó forrása: Robyn Beck/AFP.