A világ legnagyobb mobilgyártójává nőtte ki magát a Samsung az első negyedévben, miután eladásai 36 százalékkal növekedtek az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az év első három hónapjában 93,5 millió darab telefont értékesített a dél-koreai gyártó, ami 25 százalékos piaci részesedésnek felel meg, miközben a Nokia 82,7 millió darabot adott el a Strategy Analytics adatai szerint. A harmadik legnagyobb mobilgyártó az Apple lett, miután értékesítései 89%-kal növekedtek 35 millió darabra, ezzel 9,5 százalékos részesedést tudhatott magáénak a globális mobilértékesítésekből, míg egy évvel korábban még 5,2 százalékos részesedése volt a cégnek.
Nemcsak a telefonpiacon, de az okostelefonok szegmensben is megszerezte az elsőséget a Samsung. Az első negyedévben 44,5 millió darab okostelefont adott el, ami 31 százalékos piaci részesedésnek felel meg, míg az Apple 35 millió darab eladott iPhone-ja 24 százalékos részesedést jelent az értékesítések volumenéből.
A Nokia évekig magáénak tudhatta a világ vezető mobilgyártója címet, azonban az elmúlt években nem tudta felvenni a kesztyűt az okostelefonok piacán az erős versenyben, amit az iPhone és az Androidos készülékek jelentettek. Az elmúlt években a Nokia a fejlődő piacokra fókuszáló stratégiát valósított meg, ahol pedig a helyi gyártók egyre erősebb versenyével néz szembe a cég. Végül a társaság úgy döntött, hogy a Microsofttal szövetkezve próbálja meg visszanyerni az uralmat az okostelefonok piacán, viszont egyes elemzők véleménye szerint a Windows Phone operációs rendszerrel működő okostelefonok túl későn érkeztek és a finn mobilgyártó már szinte behozhatatlan hátrányba került a mobilpiacon.
Nemcsak a telefonpiacon, de az okostelefonok szegmensben is megszerezte az elsőséget a Samsung. Az első negyedévben 44,5 millió darab okostelefont adott el, ami 31 százalékos piaci részesedésnek felel meg, míg az Apple 35 millió darab eladott iPhone-ja 24 százalékos részesedést jelent az értékesítések volumenéből.
A Nokia évekig magáénak tudhatta a világ vezető mobilgyártója címet, azonban az elmúlt években nem tudta felvenni a kesztyűt az okostelefonok piacán az erős versenyben, amit az iPhone és az Androidos készülékek jelentettek. Az elmúlt években a Nokia a fejlődő piacokra fókuszáló stratégiát valósított meg, ahol pedig a helyi gyártók egyre erősebb versenyével néz szembe a cég. Végül a társaság úgy döntött, hogy a Microsofttal szövetkezve próbálja meg visszanyerni az uralmat az okostelefonok piacán, viszont egyes elemzők véleménye szerint a Windows Phone operációs rendszerrel működő okostelefonok túl későn érkeztek és a finn mobilgyártó már szinte behozhatatlan hátrányba került a mobilpiacon.
További részletek