Az idei második naptári negyedévben (amely a Wizz Air 2015/16-os üzleti évének első negyedéve) a magyar kötődésű diszkont légitársaság 4,88 millió utast szállított, 20 százalékkal többet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az árbevétele 12,8 százalékos emelkedéssel 333 millió euróra nőtt, az EBITDA 35, míg a rendkívüli tételektől tisztított adózott eredmény 34 millió euró volt. Utóbbi 14 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.
Az eredményekben szerepet játszik, hogy tavaly óta csaknem 20 százalékkal esett a felhasznált üzemanyag ára és a több új gép ellenére nőtt a telítettségi mutató. Míg tavaly 100 ülőhelyből átlagosan 83,5 volt eladva, idén ez 88,8-ra nőtt. (Itt érdemes megjegyezni, hogy a fő konkurens és hatszor több utast fuvarozó Ryanair-nél 90 százalék feletti e mutató értéke.)
A Concorde Wizz Airt tárgyaló elemzése a pozitívumok közt említi, hogy a nem jegyeladás jellegű bevételek 24 százalékkal nőttek az elmúlt évben - erről ugyanakkor az immár a kézipoggyászért is fizető utasoknak alighanem más a véleményük...
A londoni tőzsdén idén februárban 12,5 fontos árfolyammal induló Wizz Air-részvény a jó jelentés hatására a nap elején 17,25-ig ugrott meg (a tegnapi 16,4-es szintről), délutánra azonban visszaesett 16,4-re. A vevők valószínűleg kivárnak, mert augusztus végén jár le az alapító részvényesek által a tőzsdei bevezetéskor vállalt fél éves eladási moratórium (lock up), ami minden bizonnyal jelentős kínálatot eredményez majd.