Azt követően,  hogy útvonalakat és résidőket engedett át a riválisainak, szerdán megkapta az EU trösztellenes jóváhagyását a Lufthansa, hogy 325 millió euróért (közel 130 milliárd forint) megvásárolja az olasz ITA Airways 41 százalékát.

Az ITA elődje, az Alitalia évtizedekig pénzügyi nehézségekkel és mentőcsomagokkal küzdött. A Lufthansának valószínűleg jelentős beruházásokra lesz szüksége az olasz légitársaság újjáépítéséhez – írja a Reuters.

Amennyiben az ITA pénzügyi teljesítménye javul, a Lufthansának lehetősége lesz a légitársaság többségi tulajdonrészének a megvásárlására.

Átengedett útvonalak

Az Európai Bizottság komoly engedményeket követelt a német légitársaságtól, hogy az üzletnek semmiképp ne legyen versenytorzító hatása. A Lufthansa és Olaszország megállapodott, hogy az olasz rövid távú útvonalakat átengedik egy vagy két riválisnak.

Az akvizíció után egyesült vállalat úgynevezett  résidőcserét is köt majd a riválisokkal a hosszú távú útvonalakon, hogy növeljék a járatok gyakoriságát és javítsák az egy megállóval rendelkező gépek összeköttetését.

A német légitársaság közölte, hogy tárgyalásokat folytat az Easyjettel, valamint a spanyol fapados Voloteával.

A Lufthansa csak akkor zárhatja le az üzletet, ha a riválisok megkezdik az útvonalak üzemeltetését. 

Növekvő költségek, nagyobb méret

A Lufthansa az év eleji sztrájkok miatt növekvő munkaerőköltségekkel szembesült.

Az ügylet egyike a három nagy horderejű európai légitársasági tranzakciónak, amely aláhúzza a légitársaságok azon törekvését, hogy a növekvő működési költségek ellensúlyozására növeljék méretüket.

Az európai szabályozók aggódnak amiatt, hogy a régió három legnagyobb légitársasági csoportja – az IAG, az Air France és a Lufthansa – túlságosan dominánssá válik, ami csökkentheti a fogyasztók választási lehetőségeit és a repülés megfizethetőségét.

Az EB jelenleg vizsgálja a British Airways-tulajdonos IAG ajánlatát az Air Europa megvásárlására. A bizottság az Air France ajánlatát is értékelni fogja, amely a skandináv SAS légitársaság 19,9 százalékos részesedésének a megszerzésére irányul.