Már több mint 2 milliárd dollár értékben adtak le rendeléseket az Eviation Alice elektromos repülőgépre – írja a Clean Technica. Eddig az amerikai Cape Air és a Global Crossing, valamint a német EVIA AERO jelentkezett be a járműre a gyártónál.
Jelentős kereskedelmi mérdöldkőként írta le a közel 300 repülőgépre leadott, 2 millió dollárnyi rendelés elérését az Eviation elnöke és vezérigazgatója, Gregory Davis.
Ez a siker bizonyítja, hogy az Alice vezető projekt az iparágon belül és van igény a piacon a karbonsemleges repülésre. Egyre kikerülhetetlenebb az utasok követelése, hogy a repülőipar váljon fenntarthatóvá, ehhez pedig társul egy egyre határozottabb fellépés a szabályozók részéről is
- mondta Davis.
Az Eviation célja az elektromos repülőgép gyártásával, hogy környezetbarátabb, ugyanakkor – a könnyű, valamint a turbópropelleres repülőgépekhez képest – megfizethető és csendes alternatívát biztosítson a regionális légi utakra. A tervek szerint alkalmas lesz logisztikai célokra is utasok szállítása mellett.
Az Alice-t egyébként két magni650 típusú elektromos meghajtó egység működteti, amelyet a korábban már a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatallal (NASA) is együttműködő MagniX fejlesztett ki.
Az elektromos meghajtású repülőgép első tesztútját október végén tette meg. A washingtoni Moses Lake Grant County Nemzetközi Repülőtérről szállt fel, 3500 láb magasságig emelkedett, majd 8 percnyi út után landolt.
A gyártó számára a következő lépés most a megfelelő tanúsítványok beszerzése lesz.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken