A koronavírus-járvány hatására szinte minden vállalatnak újra kellett értékelnie üzleti stratégáját – derül ki az EY pénzügyi tanácsadó 52 országból 2400 döntéshozó megkérdezésével készült globális kutatásából.
A vállalatfelvásárlások fellendülése azt mutatja, hogy a vezetők optimisták, és megkezdték a felkészülést a további gazdasági növekedésre. A válaszadók elsősorban technológiai és digitális szolgáltatásaik fejlesztésével próbálják növelni versenyképességüket a piacon. Tízből kilenc vállalatnak a bevétele (88 százalék) és a jövedelmezősége (92 százalék) is visszaesett 2020-ban. Ez utóbbi a vezetők kétharmada (69 százalék) szerint már csak a jövő évtől érheti el a pandémia előtti szintet.
A megkérdezettek meghatározó része (39 százalék) Európa gazdaságában látja a legnagyobb növekedési lehetőséget. A döntéshozók úgy látják, a piacbővülést a COVID-19 veszélyezteti a leginkább (29 százalék), azonban a kiszámíthatatlan globális üzleti környezet (19 százalék) és az éghajlatváltozás (14 százalék) szintén komoly fenyegetést jelent rá.
A koronavírus-járvány hatásai a felmérésben részvevők többségét (81 százalék) arra kényszerítették, hogy megváltoztassák beruházási terveiket. Az érintett vállalatok közel kétharmada (64 százalék) halasztotta el ezeket a fejlesztési projekteket. A válságot követő, zökkenőmentes működés érdekében a vállalatok többségének (66 százalék) felül kellett vizsgálnia üzleti stratégiáját és eszközportfólióját is.
„A működés gyökeres átalakítását követően a társaságok ismét arra összpontosítanak, hogy megerősödjenek és megtalálják az utat a jövőbeni növekedéshez. Ebben kulcsfontosságú technológiai képességeik fejlesztése, amelynek egyik hatékony módja a felvásárlás” – mondta Vaszari Péter, az EY Stratégia és Tranzakciós Tanácsadás Üzletág vezetője.