Még 2014-ben eladják az Adria Ariwayst - jelentette ki Alenka Bartusek szlovén miniszterelnök a német Handelsblatt gazdasági lapnak nyilatkozva. A tárgyalások már megkezdődtek, és jól haladnak - tette hozzá, de ennél többet nem árult el. A kormány, amely eurómilliárdokat költött tavaly az állami tulajdonú bankok feltőkésítésére, nem akar késlekedni a privatizációval. Összesen tizenöt állami vállalatot hirdettek meg, amelyek közül kettő már elkelt. A nemzeti légitársaság mellett eladósorba kerül a ljubljanai repülőtér is.
Az Adria Airways tavaly még mindig veszteségesen működött, de a 3,1 millió eurós hiány sokkal kevesebb, mint a 2012-ben elkönyvelt 11 milliós veszteség. A cég vezetősége egyszeri tételekkel magyarázza a bizonyítványát, például azzal, hogy könyv szerinti értékük alatt kellett értékesíteni a vállalat bizonyos vagyonelemeit. Emellett 2013-ben 8,9 millió euróval mérsékelték a cég adósságát. Az Adria Airways tavaly valamivel több mint egymillió utast szállított, amivel a harmadik legnagyobb forgalmat lebonyolító légitársaság volt az ex-jugoszláv területen.
A szlovén légitársaság iránt állítólag a kínai Southern Airlines érdeklődik - jelentette még tavaly az osztrák Friedlnews hírportál. A vevő egy pakkban venné meg a céget a szlovén főváros légikikötőjével együtt. A világ hatodik legnagyobb, Ázsia első számú légitársaságát hírbe hozták a Croatia Airlinesszal is, amely hírek szerint a Hainan Airllinest is érdekli. Az utóbbi kínai céget korábban a Malév megvásárlását is megfontolta.
A kelet-közép-európai piacon eddig az arab Etihad vetette meg a lábát azzal, hogy 49 százalékos részt szerzett az Air Serbiában. Ez a cég éppen az év elején indította el Belgrád-Budapest járatát. A cseh nemzeti légitársaság dél-koreai kézbe kerülhet. A lengyel LOT sorsa viszont egyelőre beláthatatlan.