A gigabírságot azért kapta most a Google, mert megsértette az uniós trösztellenes szabályokat. A vizsgálatok alátámasztották, hogy a vállalat visszaélt keresőmotorja piaci erőfölényével, amikor előnyt biztosított egy másik Google-szolgáltatásnak, a Google ár-összehasonlítójának.
A felhasználók így, a termékkeresések eredményeinél a Google saját találatait vizuálisan sokkal előnyösebb pozícióban láthatták a többi találathoz képest.
Míg a versenytársaké egyszerű - például kék link- formában, addig a Google találatai szinte "káprázatos" és "csalogató" módon jelentek meg. Az algoritmusok ráadásul sokkal hátrébb sorolták a többi terméket a Google általános találati oldalain - olvasható a közleményben.
E jogsértés miatt az Európai Bizottság 2,42 milliárd eurós bírságot vetett ki a Google-re és mögött álló cégre, az Alphabetre, ezzel viszont a cég nem értett egyet és az Európai Törvényszékhez fordult.
Utóbbi testület szerdán meghozta a döntést, amelyben nagyrészt elutasítja a Google által benyújtott keresetet és helybenhagyta a Európai Bizottság által kiszabott bírságot.
Legutóbb azért bírságolták meg a Google-t, mert az Android operációs rendszerét a riválisok meghiúsítására és az általános internetes keresésben való dominanciájának megszilárdítására használta 2011-től kezdve. A vállalatra kirótt 1560 milliárd forintra rúgó bírság a legnagyobb büntetés, amelyet az EU trösztellenes szabályainak megsértésében bűnösnek talált vállalatra kiszabtak.
Megszólalt a Google
A Shopping hirdetések mindig is segítették az embereket abban, hogy gyorsan és könnyen megtalálják a keresett termékeket, és támogatást nyújtottak a kereskedőknek abban, hogy elérjék potenciális vásárlóikat - reagált a döntésre a Google.
Az ítélet egy nagyon speciális tényálláshoz kapcsolódik, és bár alaposan át fogjuk tekinteni, már 2017-ben változtatásokat hajtottunk végre, hogy a Google Shopping szolgáltatása megfeleljen az Európai Bizottság döntésének. Megoldásunk több mint három éve sikeresen működik, és több mint 700 összehasonlító vásárlási szolgáltatás számára több milliárd kattintást generált - tette hozzá a cég.