A Volvo októberben 45 801 autót adott el világszerte, amely 12,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A kínai tulajdonban lévő skandináv cég idei éve igen hektikusan alakult. Az év elején még voltak olyan hónapok is, amikor kevesebb autót tudtak eladni éves bázison, azonban az új XC 90 érkezése mentette a számokat. A legnagyobb Volvót komoly várakozás előzte meg, elődjét ugyanis 12 éven keresztül árulták és igencsak eljárt felette az idő. Az utódra több tízezer előrendelés érkezett már az év elején és azóta sem tűnik úgy, hogy alábbhagyott volna a lendület.
Októberben a cég valamennyi nagyobb piacán növekedni tudott, ez különösen Kína (2 százalék) esetében szép teljesítmény, ahol a piac lassulása a legtöbb gyártót igencsak megtépázta. A Volvo az USA-ban 86,9 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 3,7 százalékkal nőtt. Svédországban 9, a világ - nem részletezett - többi részén pedig 5 százalékkal adtak el több kocsit.
Az első 10 hónapban közel 392 ezer autót adtak el, aml 3,2 százalékos növekedés.
Tényleg csak a SUV-ok húzzák a számokat
A modellek szerinti bontásból kiderül, hogy a cégnél az XC 90 (55,1 százalék), az XC 60 (16,5 százalék), az emelt hasmagasságú XC 70 és kivételként a kínai piacra szánt hosszított tengelytávú S60 tudott éves bázison növekedést felmutatni.
Volumenét tekintve fontos modell az alsó-közép kategóriás V40 (-5,8 százalék), illetve a felső-közép S60/V60 család (-16, - 6,6 százalék) is, de tavalyhoz képest kevesebb kelt el az első 10 hónapban, annak ellenére, hogy egyik modell sem mondható kifutónak. A nagy S80 43,4 százalékos visszaesésé ezzel szemben érthető, hiszen hamarosan bemutatják az utódot.
A cég 2014-ben 466 ezer autót adott el, 8,9 százalékkal többet, mint 2013-ben.